Ze Spálova do Semil, tak trochu jinak 24.4.2018

OLYMPUS DIGITAL CAMERAKonečně jaro v plné kráse. Letošní duben se mimořádně vydařil. Teploty jako v létě, a tak si i příroda pospíšila a za pouhých pár dní vykvetly třešně a listy na stromech se objevují po tisících. Ideální čas vyrazit na výlet. Včera odpoledne byl pěkný slejvák a také bouřka. Ráno už je ale zase hezky. Navíc je krásně vlhký vzduch a o pár stupňů se ochladilo, což je na výlet ideální. Nečeká nás  žádný pařák, ale příjemné počasí.

Já Marta a moje máma Táňa vyrážíme společně od nás, tedy z Vlastiboře z kopce na vlak do stanice Návarov. Zde jezdí každé 2 hodiny vlak směr Železný Brod. Nastoupíme a svezeme se dvě stanice do Splálova. Zamáváme vláčku a vydáváme se do Semil.

Známější variantou ze Spálova do Semil je červeně značená Riegrova stezka, která vede kolem řeky Jizery. My ale volíme modrou značku, která vede do obce Spálov, která se nachází cca 2 km od stejnojmenné stanice na kopci. Vede tam příjemná kamenitá cesta.

Vesnička Spálov je na okraji kaňonu řeky Kamenice a skýtá nádherné výhledy do okolí. Při pěkném počasí jsou odtud vidět Krkonoše i Ještěd a samozřejmě okolní kopečky a vesničky. Samotná obec je velmi malebná. Odtud pokračujeme po modré značce lesem. Zvolily jsme ideální čas. Lesy jsou tu převážně bukové a jejich zelené listí je teď na jaře úchvatné. Všude je zeleno a mezi tím se vine úzká pěšina. Zatím stále do kopce až k Myší skále.

Pak už se cesta trochu srovnává a my konečně jdeme po rovině, stále pěšinou mezi buky. Na rozcestí se žlutou značkou je pěkný dřevěný přístřešek se stolem OLYMPUS DIGITAL CAMERAa lavičkami. Ideální místo na svačinu, kterou si neseme s sebou v baťůžcích. Není nad svačinu v přírodě, mňam! Chvíli si odpočineme a pak pokračujeme po žluté dále do Semil po Kamenického stezce.

Cesta už je dost často i z kopce, jen sem tam nás čeká ještě prudké, ale krátké stoupání k vyhlídkám, kterých je tu hned několik. Na vyhlídce je většinou lavička, a i když je vidět spíše jen druhá strana kaňonu řeky Jizery, tak ty zelené smrky a buky, to je pastva pro oči. Všude je nádherné ticho a klid.

Po žluté značce dojdeme až na okraj lesa, kde nás čeká ještě poslední vyhlídka na malou vodní elektrárnu v údolí, kolem vede již zmiňovaná Riegrova stezka. Po louce a lesem pak už přicházíme k prvním domům. Semily jsou před námi jako na dlani. Po chvíli se dostáváme na červenou značku a po ní kolem Jizery dojdeme až k místnímu parku na Ostrově.

Vlak nám jede asi za 40 minut, a tak je čas i na navštívení místní cukrárny. Kafíčko a dortík bodly. Po občerstvení dojdeme pomalou chůzí k nedalekému nádraží a za chvíli už nám to jede. Jedeme rychlíkem do Železného Brodu, což je jedna stanice. Zde přestoupíme na náš motoráček směr Tanvald a za chvíli jsme opět v Návarově. Pak už nás čeká jen 2,5 km dlouhý výstup do naší obce Vlastiboř. Vede tam příjemná klikatá silnička, po které se pěkně stoupá.

A jsme doma, byl to krásný výlet. Ze Spálova do Semil je to cca 7 km, které jsme zdolaly za 3 hodiny. Šly jsme pohodovým tempem s pauzou na svačinku, na vyhlídky a také na focení. K tomu jsme šly ještě 2 x 2,5 km z Vlastiboře do Návarova a pak nahoru, takže to bylo celkem asi tak 12 km. Není to žádná velká túra, ale krásný a pohodový výlet. Doporučujeme.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Stáňa Zahálková
Jsem průvodkyně mandalovou relaxací a zvu vás do kouzelného světa mandal. Marta pro vás připravuje originální vzory, se kterými vás bude relaxace bavit Náš příběh si můžete přečíst zde